Ce este L-Carnitina si la ce ajuta ?

l carnitinaCe este L-Carnitina?
L-Carnitina este un nutrient natural care joacă un rol esenţial în metabolismul energetic al corpului. Pe vremuri, era cunoscută sub numele de vitamina BT. L-Carnitina transportă acizii graşi în „furnalele” celulelor.

Doar aici se poate genera energie din acizii graşi. Fără L-Carnitina, aceşti acizi graşi nu pot ajunge la locul generării energiei. L-Carnitina este importantă pentru furnizarea energiei multor organe din corp, cum ar fi inima, muşchii, ficatul şi celulele imunitare.

L-Carnitina joacă un rol esenţial în corp pentru:
• Producerea energiei din grăsimi
• Asigurarea rezistenţei atletice
• Stimularea recuperării după antrenament
• Furnizarea de energie pentru inimă şi celulele imunitare
• Prevenirea instalării premature a oboselii în timpul antrenamentului.

Unde se produce L-Carnitina în corpul uman?
L-Carnitina apare în mod natural în corp, în total, în cantitate de circa 20-25 de grame. Organele cu necesar ridicat de L-Carnitina, cum ar fi inima, muşchii, celulele imunitare, creierul, celulele nervoase şi sperma conţin cele mai ridicate niveluri de L-Carnitina şi nu pot funcţiona corect fără doza corectă.

Corpul uman e capabil să producă cantităţi mici de L-Carnitina, dacă precursorii săi (doi aminoacizi esenţiali, lizina şi metionina) şi cofactorii (vitaminele C, B3, B6 şi fierul) sunt deja disponibili. Dacă aceşti nutrienţi nu există în cantităţi suficiente în corp, se împiedică capacitatea corpului de a produce L-Carnitina.

În ce anume din dietă există L-Carnitina?
L-Carnitina face parte din dieta noastră zilnică. Carnea roşie (cum ar fi carnea de miel de vânat şi de vită) e cea mai bogată în L-Carnitina. Peştele, carnea de pasăre, laptele şi laptele mamar conţin cantităţi mai mici, în timp ce alimentele de origine vegetală conţin cantităţi foarte mici de L-Carnitina. În medie, oamenii consumă circa 100-300 mg de L-Carnitina în dietă în fiecare zi.

De ce e dificil pentru persoanele în varsta să consume suficientă L-Carnitina?
Capacitatea corpului de a produce L-Carnitina scade odată cu vârsta. În plus, persoanele în vârstă reduc, de obicei, consumul de carne din mai multe motive, lucru care duce la reducerea consumului de L-Carnitina prin dietă. Mai mult de atât, rata de metabolizarea a grăsimilor scade odată cu înaintarea în vârstă. Persoanele în vârstă pierd mai multe proteine din muşchi, aşadar pierd masă musculară preţioasă. În acelaşi timp, se depozitează mai multă grăsime, lucru care afectează şi mai mult corpul. L-Carnitina poate ajuta la accelerarea metabolismului grăsimilor şi la arderea mai multor grăsimi. Din acest motiv, L-Carnitina este un nutrient important pentru persoanele în vârstă, ajutând la menţinerea sănătăţii, vitalităţii şi puterii.

Vegetarienii pot dezvolta deficienţe de L-Carnitina?
Dietele vegetariene conţin cantităţi foarte mici de L-Carnitină, dar şi în precursorii producerii L-Carnitinei în corp. S-a demonstrat că vegetarienii au niveluri mai scăzute de L-Carnitina în sânge. Reducerea performanţelor şi instaurarea rapidă a oboselii muşchilor pot fi semne ale nivelurilor scăzute de L-Carnitină. Carnipure™ se obţine în mod biologic prin fermentare, nu e extras din carne, aşadar, este eminamente potrivită pentru vegetarieni.



Kangoo Jumps, Rebound AAS Super Jump, Bokwa, Yogalates, aerobic-fitness, instructori abilitati de Ministerul Muncii si Ministerul Sportului si Educatiei, Instructori Internationali KJ, Rebound AAS, Bokwa, formatori instructori aerobic-fitness


Newsletter Powered By : XYZScripts.com
Close
Please support the site
By clicking any of these buttons you help our site to get better