Hidratarea in timpul antrenamentelor

hidratarea

 

Hidratarea este o parte esentiala a unei alimentatii corecte si a mentinerii starii de sanatate optima; atentia pe care trebuie sa o acordam hidratarii devine critica atunci cand nivelul de activitate fizica creste, pentru ca in aceasta situatie metabolismul este accelerat, ceea ce presupune un “rulaj” mult mai rapid al apei in procesele metabolice, precum si o crestere a nivelului de pierderi lichidiene din organism, in special prin transpiratie – principalul nostru mecanism de mentinere a temperaturii corporale in limitele normale.

Organismul uman este format din apa in proportie de aproape 60 %. Desigur, exista organe si tesuturi mai bogate in apa (sangele 95 %, muschii 75 %) si altele mai sarace (tesutul adipos 15 %).

Rolurile jucate de apa in organism sunt esentiale, iar in ceea ce priveste influenta asupra performantei sportive ar fi de mentionat urmatoarele: implicarea in procesele de termoreglare (pastrarea constanta a temperaturii interne a corpului, indiferent de temperatura mediului ambiant sau de caldura produsa de lucrul mecanic efectuat de masele musculare care se contracta), evacuarea toxinelor din organism (prin transpiratie si, indeosebi, prin formarea si eliminarea urinei), transportul oxigenului la fiecare celula, sinteza lichidului sinovial, care asigura mobilitatea articulatiilor.

Ce se pierde prin transpiratie?

  • Sodiu Na – 1.200 mg/l
  • Clorid Cl – 1.000 mg/l
  • Potasiu Ka – 300 mg/l
  • Calciu Ca – 160 mg/l
  • Magnesiu Mg – 36 mg/l
  • Sulfat – 25 mg/l
  • Fosfat – 15 mg/l
  • Zinc/Fier Zn/Fe – fiecare 1,2 mg/l

Este important ca toti cei care fac sport, in special pe o durata de timp mai indelungata (peste 1-2 ore) si mai ales intr-un mediu cald, sa nu uite ca hidratarea este principalul element caruia trebuie sa ii acorde atentie maxima.

Hidratarea trebuie inceputa inainte de efort, continuata in timpul antrenamentului sau competitiei si completata dupa incetarea acestuia, pana la restaurarea completa a apei in organism. Hidratarea se face in principal cu apa, insa practic orice lichid introdus in organism isi aduce contributia: ceaiuri, sucuri, supe, lapte, precum si fructele si legumele.

Recomandarea de 1,5-2 litri pe zi de lichide este baza, insa trebuie ajustata in functie de masa corporala, de nivelul de activitate fizica si de temperatura ambientala. Intr-o zi torida, daca facem 1 ora de efort fizic, necesarul poate creste chiar pana la 4-5 litri pe intreaga zi.



Kangoo Jumps, Rebound AAS Super Jump, Bokwa, Yogalates, aerobic-fitness, instructori abilitati de Ministerul Muncii si Ministerul Sportului si Educatiei, Instructori Internationali KJ, Rebound AAS, Bokwa, formatori instructori aerobic-fitness


Newsletter Powered By : XYZScripts.com
Close
Please support the site
By clicking any of these buttons you help our site to get better